رفع مشکلات مرتبط با سیستم صوتی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رفع مشکلات مرتبط با سیستم صوتی
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 258
نویسنده : BENYAMIN

در صورتی که پخش صوتی سیستم شما دچار اشکال شده است بهتر است مراحل زیر را امتحان نمائید. ابتدا کامپیوتر خود را از نو مجدداً راه اندازی نمائید. اطمینان حاصل کنید که صدای بلندگوها بر روی حالت Mute قرار نگرفته باشند. هر دکمه بیرونی مرتبط با وضعیت Mute (مثلاً بر روی صفحه کلید) را فشار دهید، مطمئن شوید که بلندگو روشن بوده و صدای آن نسبتاً بالاست. اکنون برای تست صدا آهنگی را پخش کنید.

در صورتی که کماکان مشکل پابرجاست بایستی به سراغ تنظیمات ویندوز بروید. ابتدا بر روی آیکن صدا در سینی سیستم کلیک کرده تا از وضعیت Mute نبودن آن مطمئن شوید. اکنون بر روی این آیکن کلیک راست نموده گزینه 'Open Volume Mirer' را انتخاب نمائید. اطمینان حاصل کنید که همه گزینه ها روشن بوده و دکمه ها در قسمت بالای میله ها قرار گرفته اند.

اگر هنوز بلندگوها کار نمی کنند هدفون را به فیش صوتی مربوطه متصل کرده و صدا را امتحان کنید. در صورتی که از طریق هدفون صدا را می شنوید آن را از فیش صوتی خارج کرده و حل مسئله را به صورت زیر ادامه دهید.

بر روی آیکن صدا کلیک راست کرده گزینه Playback Devices را انتخاب کنید. مطمئن شوید که یک علامت تیک سبزرنگ کنار دستگاه صوتی شما قرار گرفته باشد. بر روی Properties کلیک نموده اطمینان حاصل کنید که گزینه 'use this devices(enable)' در حالت فعال باشد.

در صورت وجود مشکل احتمالاً منبع خطا بایستی ناشی از مفقود یا خراب شدن راه اندازهای کنترلگر صوتی تان باشد. در کادر جستجوی منوی استارت عبارت 'Device Manager' را تایپ نموده و درایور صوتی مورد نظر را از طریق پنجره باز شده حذف کنید. بدین صورت که وارد قسمت 'Sound,Video and game Controllers' شده کنترلگر صوتی خود را برگزیده بر روی دکمه Del کلیک نمائید. سیستم را از نو راه اندازی کرده و به ویندوز فرصت دهید تا درایور را مجدداً نصب نمائید. چنانچه این فرآیند به طور خودکار صورت نگیرد بایستی خودتان راه انداز را از طریق سایت سازنده کارت صوتی یا سی دی مادربورد دانلود و آن را به صورت دستی نصب کنید.

(موفق باشید)






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ستاره در تاریخ : 1393/7/13/7 - - گفته است :
اقا بنیامین اگه می شه اموزش تصویری هم بزار


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: